Beduusd en blij verrast mochten wij in het eerste weekend van juni 'uitwaaien' dankzij Stichting Jade Uitwaaimomenten. Een weekend vol emotie, wetende dat we mooie herinneringen aan het maken zijn nu we weten dat Meike niet meer beter wordt. Wat was het fijn om samen aan zee te zijn.

Toen we aankwamen in het huisje viel onze mond al open van alle mooie pakketjes die er voor ons lagen. Aan alles was gedacht!

Zaterdag zijn we een route door het Westland gaan rijden, hebben we geshopt in Naaldwijk en daar ook heerlijk gegeten. In de avond weer naar het strand. Wat fijn dat er ook een strandrolstoel geregeld was en we met z'n allen op het strand konden uitwaaien.

Zondag in de zon een steentje bijgedragen aan de Uitwaaiwandeltocht. Bijzonder om Jade en haar fantastische gezin ook te ontmoeten. Wat een kanjers zijn het!

Op het strand  het weekend afgesloten en de zon zien zakken in de zee. Met herinneringen, mooie foto's, schelpen en zand reden we maandag terug naar huis.

Fam. Stuivenvolt

----------------------------------------------------------------------------------------------

Lotte weet sinds 3 jaar dat ze een hersentumor heeft. Na een grote operatie, chemo en een periode van bestralingen kwam er nog slechter nieuws: ze had uitzaaiingen door heel haar rug en schouder. Op dit moment, 3 jaar later, is haar situatie stabiel, ofwel: er is geen groei. Lotte probeert haar leven waar mogelijk -en binnen haar mogelijkheden- op te pakken en positief in het leven te staan. Dat lukt heel vaak. Maar soms is een beetje afleiding en een andere omgeving zeer welkom.

Hoe fijn was het daarom dat we uitgenodigd werden om een weekend in een safaritent te verblijven en lekker uit te waaien aan de kust. Gewapend met een dikke trui en een paraplu kwamen we aan op strandpark Vlugtenburg in ’s-Gravezande.

We troffen een prachtige ruime tent, met een mooie keuken, heerlijke badkamer en twee grote slaapkamers met vaste bedden. En dat niet alleen; de tafel stond vol met lieve kadootjes, tegoedbonnen en een tas vol lekkers van de plaatselijke bakker. De eerste avond hield een palletkacheltje ons warm. Toen we na een stormachtig nachtje wakker werden, trok de lucht open en werd het werkelijk prachtig weer. Het werd niet alleen een weekend van uitwaaien, maar vooral ook van genieten van de zon en het strand, het samen zijn.

Wat geweldig dat stichting Jade Uitwaaimomenten ons deze mogelijkheid gaf. Het is zo waardevol om samen herinneringen te mogen maken. Helemaal op zo’n mooie plek; even weg van alles.

Heel veel dank aan Stichting Jade Uitwaaimomenten voor deze mogelijkheid!

Het was fantastisch!!

Een weekendje uitwaaien. In een tijd dat niks hetzelfde is en je toch ‘gewoon’ wil leven, is het extra fijn om even uit je eigen omgeving te zijn en te genieten van zon, zee en strand.
Onze 16-jarige zoon heeft uitgezaaide kanker in zijn longen. Hij is ongeneselijk ziek en hierdoor staat ons leven op zijn kop. Een weekendje uitwaaien was voor hem, maar ook voor de rest van het gezin erg fijn.

De zon liet zich zeker zien het weekend, al werd het begrip ‘uitwaaien’ ook wel heel erg letterlijk, haha. De aankomst was hartverwarmend met een tafel vol cadeaus en een tas met lekkernijen van de plaatselijke bakker. De jongste drie hebben gespeeld, de honden gerend over het strand, we hebben samen heerlijk gegeten, de zon zien ondergaan…het was goed!
Heel veel dank aan Stichting Jade Uitwaaimomenten die dit mogelijk heeft gemaakt!

Toen in april 2023 de diagnose Acute Lymfatische Leukemie (ALL) gegeven werd aan onze zoon Beau (toen net vier jaar), stond onze wereld op z’n kop. Sindsdien is het ziekenhuis ons tweede thuis en zijn we niet verder dan een uurtje van huis geweest. Hoe fijn en heerlijk is het dan om na zo’n bewogen jaar een weekendje uit te mogen waaien aan Zee!

Bij aankomst werden we opgewacht door veelvuldige cadeaus en welkomstgeschenken zoals kaartjes voor het zwembad, gehaakte dekentjes en allerlei lekkers van de lokale bakker. Het weer zat niet mee, maar dat mocht de pret niet drukken.

Naast heerlijk uitwaaien, spelen en vliegeren op het strand hebben we Sea Life bezocht, zijn uit eten geweest en hebben heerlijk gezwommen. Iedereen die we ontmoetten was super vriendelijk en we kijken dan ook terug op een heerlijk weekend waarin we ‘gewoon’ even erop uit konden als gezin.

Jade, René en Wendy, heel veel dank! Wat prachtig dat jullie dit hebben opgezet en hopelijk nog vele gezinnen mogen verblijden met zo’n heerlijk weekend.

In het weekend van 10 mei mochten wij met ons gezin een weekendje ''uitwaaien'' dankzij Stichting Jade Uitwaaimomenten.

Toen Lotte (15) 3,5 jaar oud was kreeg ze de diagnose hersentumor en sinds die tijd hebben we inmiddels al 4 behandeltrajecten doorstaan, het uitwaaimomentje was voor ons hele gezin een feestje ter afsluiting van het laatste traject dat we net achter de rug hadden.

Met het hele gezin zo'n cadeautje krijgen van een prachtige stichting is heel speciaal. Aangekomen in het appartementje stond er een leuk welkomstpakket voor ons klaar: lekkere dingen van de bakker, een bon voor een ijsje, een bon voor het restaurant en nog veel meer leuke dingen, kortom het was een warm welkom. Door de drukte op de weg kwamen we later aan, waardoor we lekker hebben gegeten bij het restaurant ZOUT op het park.

Tijdens de eerste dag zijn we in de ochtend lekker naar het strand gegaan, hebben we lekker wat gedronken en de rest van de middag doorgebracht in het ruime appartementje. De volgende dag was het heerlijk weer en trokken we gezellig weer naar het strand toe, we hebben lekker gewandeld en genoten van het lekkere weer.

Helemaal uitgewaaid en opgeladen dankzij dit weekendje gaan we de komende tijd tegemoet, dankzij Stichting Jade Uitwaaimomenten hebben we behandeltraject 4 kunnen afsluiten en van ons gezin kunnen genieten!

Veel liefs,

Fam. Donkers

Afgelopen week mochten wij een weekendje komen logeren op strandpark Vlugtenburg, georganiseerd door Stichting Jade. Wij zijn een gezin met 4 kinderen waarvan 2 kinderen een vorm van kanker hebben. Beide een ander traject, beide een andere prognose.

Het weekendje was een fantastisch cadeau, want we hadden zoveel behoefte aan even weg, even leuke dingen doen, lekker uitwaaien. Wij wonen 1,5 uur rijden van het strand vandaan dus we gaan er zelf niet snel ‘even’ heen.

Toen wij aankwamen waren we helemaal verrast. Het huisje was super mooi en ruim. Er was een super coole strandrolstoel geregeld voor beide zieke kinderen en er lagen heel wat extra kadootjes klaar. Lekkers van de bakker, dagje Ballorig, een uitstapje naar het zwembad, een sportles en korting voor het eten in het restaurant. Wat is dat top dat al die mensen zich zo inzetten voor ons en andere gezinnen!

Vrijdag, de dag van aankomst, kwamen we helaas door files best wel laat aan dus om het ons lekker makkelijk te maken hadden we heerlijk gegeten in restaurant Zout. Pannenkoeken en frietjes werden het uiteraard ☺. Als afsluiter nog een lekker ijsje. Na het eten deed iedereen even zijn eigen ding. Omdat het huisje zo lekker ruim was had ieder een eigen plekje om zich terug te trekken, een spelletje doen of even op de tablet filmpje kijken.

We hebben de zaterdag een dag op het strand doorgebracht. Onze jongste zoon van 2 jaar had de zee nog nooit in het echt gezien. Hij keek zijn ogen uit. Het was heerlijk weer die dag, het water nog wel koud maar dat weer hield ons niet om toch een beetje het water in te gaan. We hebben schelpen gezocht, zandkasteeltjes gemaakt, gevoetbald en “gewoon” lekker rustig op het strand gelegen.

Zondag zijn we een dagje naar Diergaarde Blijdorp geweest. Altijd erg leuk om al die dieren te zien. Het oceanium is daar prachtig. Je loopt onder de vissen en haaien door. De aapjes zijn ook altijd in trek bij onze kinderen. En de speeltuinen zijn er royaal. Genieten van ons gezin en een lach op het gezicht van de kinderen. Even niet denken aan ziek zijn maar plezier maken. Zondag was het ook nog eens Moederdag dus voordat we naar de dierentuin gingen hebben we samen ontbeten, werd er koffie voor mama gemaakt en waren er volop kadotjes en knutselwerkjes. Die trotse gezichtjes als mama hun kadotje open maakt. Extra genieten was dat.

We zijn voldaan en opgeladen thuis gekomen. Een mooie herinnering om op terug te kijken. Veel foto’s en filmpjes gemaakt. Tijd met elkaar is heel belangrijk voor ons omdat we niet voor altijd compleet zullen blijven. Samen zijn en kunnen “uitwaaien” is mogelijk gemaakt door Stichting Jade en daar zijn we ze heel dankbaar voor.

Liefs, Erik en Linda Milano, Levi, Isa en Daley

Ook wij mochten een weekend gaan uitwaaien!

Onze dochter Kiki (bijna 5) kreeg in oktober '21 de diagnose kanker: neuroblastoom hoog risico stadium 4 met uitzaaiingen. De wereld staat op zijn kop en stil tegelijk. Nu, 2,5 jaar later, is Kiki klaar met alle behandelingen maar is ze (nog) niet schoon. Het blijft dus spannend. Wat kwam deze uitnodiging tot uitwaaien dus goed uit.. Een weekend weg met opa en oma in een fijn huis, dat tot de nok gevuld was met welkomstgeschenken. Heerlijk! Elke dag lopend naar de zee (grote favoriet) maar ook op het park was genoeg te doen. Van grote speeltuin tot animatieteam en restaurant. Ook erg fijn: we hoefden pas maandag weg, dus écht een heel weekend weg!
Jade, Wendy en Rene: ontzettend bedankt voor dit fantastische uitwaaimoment. En ook grote dank en respect dat jullie, dwars door al jullie eigen ellende, deze stichting hebben opgezet en heel veel kinderen en hun gezinnen blij kunnen maken!

Veel liefs van Kiki en Jorien

Vorige week hebben we een weekend lang genoten van een huisje in de duinen aangeboden door Jade Uitwaaimomenten. Onze dochter Klaartje (2 jaar) heeft leukemie en is daardoor al bijna de helft van haar jonge leventje in behandeling in het Prinses Máxima Centrum. Gelukkig slaat de behandeling goed aan, maar doordat we nog vaak in het ziekenhuis zijn - soms onverwacht - is een weekendje uitwaaien heerlijk!

Bij aankomst in het huisje waren we overweldigd door de grote hoeveelheid verrassingen die voor ons klaar stonden; van verschillende lekkernijen tot uitjes voor de kinderen. Fantastisch! Ook kregen we dagelijks bezoek van een stel gezellige eendjes, die zeer favoriet waren bij de kinderen, we hebben ze omgedoopt tot Jakob en Klaartje. Het huisje was heel fijn en op het park was er genoeg te doen voor de kinderen. Wat ook heel leuk was is dat je binnen 10 minuutjes op het strand staat en we dus binnen een uur na aankomst al een enorm vakantiegevoel hadden.

Jade en Rene, fantastisch dat we door jullie een weekend lang mochten uitwaaien! We hebben er onwijs van genoten, het is heel mooi hoe jullie de zware tijd waar jullie zelf doorheen gaan om kunnen zetten in iets moois voor een ander. Heel erg bedankt!

Groeten, Bas, Margreet, Jakob en Klaartje

Lieve familie Kops,

In het weekend van 22 maart '24 hebben we mogen genieten van een uitwaaimoment via jullie nieuwe stichting Jade uitwaaimomenten. We vonden het een eer om de eersten te mogen zijn! Natuurlijk hadden we het graag om een andere reden mee mogen maken. Hoe bijzonder is het dat jullie zelf in een onzekere tijd, dit voor een ander kunnen realiseren?

De weg naar het weekendje toe was het al aftellen. Voor ons is het strand niet vanzelfsprekend,  dus extra bijzonder om letterlijk uit te waaien.
Ook al konden we ons meisje fysiek niet meenemen, we hebben zeker mooie dagen gehad met Nomi in onze gedachten💓. En dat dankzij jullie!
Het weer was wat wisselend, waardoor we heel blij waren met een ticket voor de binnenspeeltuin en het zwembad. Ook genoot onze dochter Elin van de animatie op het park. We hebben met dit weekend echt even tijd gehad met ons gezin. Het voelde dubbel, maar ook zo fijn om even niks te hoeven doen.

Dankjewel voor deze verwennerij en we hopen dat er nog vele gezinnen mogen volgen! We wensen deze gezinnen, net zoals ons, echt even een momentje samen💓

Fam. van der Linden